Przypominamy i informujemy, iż zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 399 z późn. zm.) każdy podmiot prowadzący działalność gospodarczą zobowiązany jest podpisać indywidualną umowę na korzystanie z usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych.
Powyższy obowiązek dotyczy każdego podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą, w wyniku której powstają odpady komunalne. Dotyczy to: sklepów, lokali gastronomicznych, banków, poczty, wszystkich innych jednostek usługowych, obiektów produkcyjnych, zakładów usługowych i handlowych, obiektów hotelarskich, prowadzących wynajem prywatnych pokoi i kwater, gabinetów lekarskich, warsztatów samochodowych, rzemiosła, w tym fryzjerstwa, kosmetyki, krawiectwa, itp., jak również firm budowlanych.
Przypominamy, iż niedopuszczalne jest mieszanie odpadów komunalnych z gospodarstwa domowego z odpadami komunalnymi z działalności gospodarczej.
W sytuacji, gdy nieruchomość posiada dwie części, tj. przeznaczoną na cele mieszkaniowe oraz przeznaczoną na działalność gospodarczą, właściciele nieruchomości powinni:
- uiszczać do gminy opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi – za część dotyczącą nieruchomości zamieszkałej, zgodnie ze złożoną deklaracją;
- zawrzeć dodatkową umowę na odbiór odpadów komunalnych z podmiotem uprawnionym – na część nieruchomości niezamieszkałej (na której prowadzona jest działalność gospodarcza), a w przypadku, gdy część niezamieszkała jest wynajmowana, obowiązek zawarcia umowy na odbiór odpadów spoczywa na właścicielu lokalu, chyba że zapisy umowy najmu lokalu stanowią inaczej.
Brak umowy na korzystanie z usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz brak opłat za te usługi skutkować może:
- nałożeniem kary grzywny na podstawie art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 399 z późn. zm.);
- wszczęciem postępowania nakazującego wykonanie tego obowiązku decyzją administracyjną, na podstawie art. 5 ust. 7 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 399 z późn.zm.).
Zgodnie z art. 10 ust. 3 ww. ustawy, postępowanie w sprawach, o których mowa powyżej, toczy się według przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia
KONTAKT
Miejskie Usługi Komunalne Sp. z o.o.
Sikorskiego 20 lok. 208
26-110 Skarżysko-Kamienna
- Sekretariat: 41 251 21 06, 41 251 28 39
- Logistyka: 693 000 936
- Księgowość: 606 808 929
- muk@muk.skarzysko.pl
- logistyka@muk.skarzysko.pl
Biuro czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 16.00